Najnowsze publikacje w kolekcji „Medialab Gdańsk”

Opis kolekcji: Materiały zebrane z projektu Medialab, który łączy kulturę, aktywizm społeczny, edukację i technologię. Działania skupiają się nad odpowiedzialnym wykorzystaniem nowych mediów i technologii dla rozwoju kultury i rozwoju społecznego. Główne pola aktywności Medialab Gdańsk to, otwartość w publicznych instytucjach kultury, społeczne archiwa, licencje creative commons, domena publiczna. Blogi w edukacji, edukacja nieformalna, badania kompetencji komunikacyjnych. Szkolenia dla sektora kultury (Akademia Nowych Mediów). Open source hardware, ogrodnictwo miejskie.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie publikacje w tej kolekcji

  • Zbiór tekstów poświęconych nowym modelom prawa autorskiego to wspólna publikacja Gdańsk 2016 i Creative Commons Polska adresowany bezpośrednio do instytucji kultury. Pierwszy w Polsce przewodnik po wolnych licencjach odpowiada na pytania: Jak…
  • Od digitalizacji i repozytoriów cyfrowych po archiwa WWW i historyczne badanie gier online - Internet stał się ważną perspektywą dla nauki historycznej i naszego rozumienia przeszłości. Wprowadzenie do historii cyfrowej to próba opisu…
  • Publikacja Laboratoria mediów jest jednym z działań projektu „Edulab – laboratorium lokalnych zastosowań mediów” przeprowadzonego przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku w partnerstwie z Uniwersytetem Gdańskim. Projekt został…
  • W publikacji znajdują się m.in. rozmowy z ekspertami i ekspertkami zajmującymi się edukacją medialną. Przeczytamy o gamifikacji w szkole, o sposobach na wizualizowanie danych, o koncepcji medialabu czy animacji kultury przy pomocy nowych…
  • Dzięki tej publikacji chcemy pokazać, że blog można założyć bardzo łatwo i wykorzystywać go jako istotną platformę zarówno w komunikacji rówieśniczej, jak i kontaktach nauczycieli z uczniami i rodzicami. Nie bójmy się budować…
  • W sieci niemało jest poradników podejmujących kwestię bezpieczeństwa. Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego zasobu, który w typowy sposób przekazywałby treści, pokazywał, co wolno, czego nie wolno. Chcieliśmy zachęcić uczniów do myślenia…
  • Zajęcia organizowane są w postaci około 5-godzinnego szkolenia, obejmującego część prezentacyjną, wykładową oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze. Podczas zajęć uczestnicy poznają zasady działania dwóch projektów: Wikimedii –…
  • Niniejsza publikacja to efekt projektu „Miasto: szukam!”. Zrealizował go zespół Medialabu Gdańsk działający w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku przy wsparciu Fundacji Orange.

    Projekt dotyczył twórczego wykorzystywania utworów…
  • Teksty osób, które na co dzień zajmują się mediami społecznościowymi i wykorzystują tę wiedzę w praktyce w pracy zawodowej. Marta Bednarska przedstawia social media z psychologicznego punktu widzenia i dostrzega ludzki wymiar wirtualnej…

Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie publikacje w tej kolekcji